18 Huls banen

18-huls banen

Design:

Banen ligger i et meget naturskønt område med to meget forskellige 9 hullers sløjfer.
De første 9 huller er præget af den tidligere juletræsplantage, hvilket i høj grad udfordrer spillerens præcision.
Flere af banens sværeste huller er således at finde på de 9 skovhuller.
I modsætning hertil er de sidste 9 huller anlagt i et åbent og letkuperet terræn, som indbyder til mere angrebsivrig golf.

I 2009 gennemgik banen en grundig ansigtsløftning omkring greens - til stor begejstring for medlemmer og gæster.

I 2010 blev året med de helt store design-forandringer - især på for-9.

Da mange havde svært ved at få tilkæmpet sig 18 stablefordpoint på for-9 p.g.a disse hullers smalle fairways, tog Holsted Golfbane affære og fik i februar 2010
fældet imellem 800 - 1000 træer. Samtidig blev de resterende træer opstammet for at gøre det lettere at spille tilbage på fairway.

2011 - den positive baneudvikling fortsættes...
Flere træer er fældet: Træer, der på for-9 stod i landingsområdet eller til gene for spillet midt på fairway på hullerne 6, 7 & 8 er fældet.
Ydermere er der fældet træer til højre for green på hul 7, samt til venstre og bagved green på hul 8.
Hul 16, som var et af landets længste Par-3 huller, forlænges yderligere!
- men bare rolig, det bliver i stedet lavet om til et kort Par-4 hul.
Teestedet trækkes skråt tilbage mellem 15. green og 17. fairway, således at det nye 16. hul bliver til et "dogleg" venstre hul.

Da hullet bliver under 300 m vil langtslående spillere have en reel chance for at slå på green i første slag. Samtidig vil højre greenbunker blive fjernet for at give større landingsområde til højre for green, da der til venstre og bagved er en å og out off bounds.

Vi tror og håber på, at vi med disse ændringer kan højne spilleglæden, spillekvaliteten og spilletempoet, således at greenfeegæster ønsker at komme igen.

Målsætning:
At alle, både medlemmer og gæster, skal have en sjov og positiv oplevelse, hver gang de besøger Holsted Golfklub.
- Med konstant udvikling af banen, god ledelse, hjælpsomme medlemmer og lokal opbakning, mener vi at kunne løfte opgaven i flok.

'); fbq('track', 'PageView');