Skolegolf

Skole Golf

Holsted Golfklub tilbyder skolegolf til alle skoler i lokalområde

- Se folder her:

Hvorfor tilbyde golf i skolen?

Golfspillet er velegnet til idrætsundervisningen, da alle elever begynder på samme niveau, uanset om de er store eller små, dreng eller pige. Undervisningen kan foregå såvel inden- som udendørs, og kan derfor afvikles året rundt. Golf giver børn mulighed for at lære en idræt at kende, hvor alle kan være med og som kan dyrkes livslangt. Golf i skolen kan give elever, der ikke føler sig hjemme i hurtige boldspil eller gymnastik, et tilbud, som tilfredsstiller deres form for fysisk aktivitet - en aktivitet, der lever op til intentionerne omkring elevernes alsidige personlige udvikling og Danmarks Idrætsforbunds vision om at få mere alsidighed og kvalitet ind i idrætstimerne.

Golfens værdier i relation til fælles mål

Eleverne skal udvise samarbejdsevner og social opmærksomhed i forhold til de idrætslige aktiviteter. Den etik og moral, der lægges vægt på i golf, er med til at fremme den enkelte elevs alsidige personlige udvikling. Man er sin egen dommer og vil dermed få forståelse for fairplay. Eleverne er i samspil med naturen og bliver udfordret både fysisk og psykisk sammen med andre og lærer dermed deres egne reaktioner at kende.

Klubben tilbyder til alle skoler i Vejen kommune:

Inden selve besøget på Holsted Golfanlæg:

• Besøg af instruktør på skolen i 2 idrætstimer.

• Vejledning til lærerne.

• Mulighed for lærerne at prøve banen.

Og for eleverne under besøget:

• Gratis udslag på udslagsbanen.

• Undervisning på hold af  2 af klubbens medlmemmer.

• 1 runde på pay and play bane. (2 timers varighed)

• Udstyr kan lånes og eget udstyr må medbringes

Prisen pr. hold er 1000 kr.

Klubben ønsker:

• Max. 24 elever ad gangen.

• 1 lærer pr. påbegyndt 15 elever (regel kan bøjes alt efter klassetrin)

• Skolelærerne hjælper med at holde styr på tropperne - og spiller derfor ikke med.

Holsted Golfklub byder dig og dine skoleelever velkommende på vores faciliteter.

Se folder ved at klikke øverst på siden.

De bedste golfhilsner

Holsted Golfklub