Etablering af banen

Det var den daværende gårdejer – ejer af Holsted Tørrestation og golfspiller - Søren Larsen, som i 1999 på privat initiativ åbnede golfbanen på sine marker nord for Holsted By. Både Ester og Søren Larsen havde meldt sig ind i nabogolfklubben, da denne åbnede i 1994, men det varede ikke længe, før de etablerede en træningsbane på Bengården med én green og én bunker. Det udviklede sig siden til en par 3-bane med 6 huller, som blev anlagt i en juletræsplantage. I efteråret 1999 besluttede Søren Larsen at etablere en 18-huls bane. I samråd med banearkitekt, Claus Bosse gik anlægsarbejdet i gang og der blev flyttet rundt på adskillige tusinde kubikmeter jord. Etableringen af motorvejen fra Esbjerg til Kolding var gået i gang og Søren søgte om og fik indvindingstilladelse af grus, som han solgte til motorvejsprojektet. Resultatet af gravearbejdet blev et par pæne søer med både til-  og fraløb, fordi grundvandet lå højt, og disse søer udgør i dag naturlige forhindringer på banen. Ni af de 18 huller blev åbnet 1. oktober 2000, men det skete kun for prøvemedlemmerne i en klub, som reelt/officielt ikke eksisterede. Lørdag d. 11. august 2001 blev det officielle indvielsesslag på 18-huls banen slået af daværende Folketingets formand, Ivar Hansen. Februar 2012 blev Ester og Søren Larsen æresmedlemmer af Holsted Golfklub.

Holsted Golfklub stiftet.

Holsted Golfklub blev officielt stiftet d. 1. november 2000 og 1. december 2000 godkendte DGU klubben som medlem. Først i 2003 stiftede klubbens aktive spillere Holsted Golfklub som en selvstændig golfklub. Klubben stod medlemmerne for og Søren Larsen tog sig af driften af golfbanen. I 2012 overtog Holsted Golfbane Aps banen. Klubben indgik en lejeaftale med baneejer og står nu selv for drift, vedligehold og forbedringer af 18 hullers banen, 9-hullers pay & play banen, driving-range, indspils-område og putting-green. Klubben står for driften af klubhuset, simulatorgolf og en mindre pro-shop.

'); fbq('track', 'PageView');